dinsdag 8 januari 2013 | By: Judith

allemaal leuke dingen

all fun things

wel, in ieder geval als eerste leuke ding:
een create-a-long :-)
check de button hiernaast, dan kom je meteen op de blog van Liz.
per kwartaal kun je een item maken voor een vooraf bepaalde ruimte in huis. dit eerste kwartaal is dat de woonkamer :-)
dit natuurlijk vanwege de enorme leegte die de kerstboom achterlaat...
het lijkt mij ontzettend leuk om hieraan mee te doen...zelfs ik moet toch in 3 maanden iets leuks kunnen verzinnen en maken voor in huis haha!
dus...het denk/creatieve proces is druk bezig...in mijn hoofd eerst nog ;-)

well, first of all things fun:
a create-a-long :-)
check the button on the side, then it will take you directly over to the blog of Liz.
every three months you can create any item for the designated room of that period. first up is the living room :-)
this, of course, due to the enormous void the christmastree is leaving behind...

it seems a lot of fun to participate in this...even I should be able to think up and create something fun for my home LOL!
so...the thinking/creating proces is well on it's way...in my head anyway ;-)

verder las ik op de blog van Supergoof dat ze ook naar het Noorden komt! Yeah!! dus, dan ga ik ook kijken en aaien en kwijlen over al haar mooie quilts :-)
het is nog even wachten...tot april...maar dat is het zomaar!

second up i read on the blog of Supergoof that she is coming up North! Yeah!! so, i will go see and pet and drule over her beautiful quilts :-)
it's a bit of a wait, still...until april...but that will be here soon!

ennnnnn....mijn bloementuin groeit echt ENORM!
tenminste, in aantal bloemen...als ik naar de lap op de grond kijk, dan oogt hij nog zo klein ;0)

and...my flowergarden is growing to HUGE!
at least, in number of flowers...when i look at the top laying on the ground it looks ever so small still ;0)



hier heb ik hem op de eettafel liggen...opgerold omdat hij anders te zwaar in de overhangende zijkanten is. hij glijdt er nogal makkelijk af dan. nu is mijn eettafel niet klein (ook niet supergroot) maar met 90 bij 180 cm toch normaal.
onder de bloementuin lijkt hij heel klein :-)

when i have it on my dining room table, i have to make a roll of him...otherwise the edges are too heavy and he will keep sliding of the table.
now, my diningroomtable isn't small ( or superhuge) but at 90 by 180 cm a normal size.
underneath my flowergarden is does look rather tiny :-)

op de grond.

on the ground.

hij wordt ook lastiger op de foto te krijgen. tot nu toe is hij op zijn breedte klaar: 240 cm. de lengte (als je de rij even af denkt) is 130 cm. ik heb eerst genoeg bloemen om deze "helft" mee af te maken, maar daar wacht ik nog maar even mee...
eerst extra bloemen maken...een 70 stuks nog maar (ach heb ik zomaar klaar...) want als ik dan toch ergens te weinig van heb en ik nieuwe stof moet gaan gebruiken, dan kan ik de nieuwe bloemen er wat beter tussen planten :-)
de bloemen meten 20 cm per stuk. nog 5 rijen komen erbij. en nog wat lossen voor ertussen. en lossen voor de zijranden...

it is also getting more difficult to take a good picture of it. so far the width is done: 240 cm. the lenght (when you think it complete) is 130 cm. i do have enough flowers to complete this "half ", but i'll wait a bit longer...
first i want to make extra flowers...only 70 more to go ( well, that will be a piece of cake...) because if i do run out of a certain fabric and i have to use new fabric, i will be able to spread them better into the top.
the flowers measure 20 cm each. 5 more rows to go. and a lot of single ones between them. and a couple more singles for the edges...

mijn mandjesvaandel is ook weer tevoorschijn gehaald ( goh, zou ik een maak-iets-af-fase hebben ???)
ik heb de bies eromheen gezet...en helaas, daar ben ik echt flink de fout mee ingegaan :-( maar ik heb besloten het zo te laten: het was een leermoment!
ik heb er yoyo's opgemaakt, die ik weer heb versierd met de parels van de ketting die ik droeg op mijn trouwdag :-) dat vind ik geweldige details!! een stukje verhaal in een quilt :-)

my basketflag has surfaced again ( gosh, would i have a finish-things-up-fase??)
i put the binding on...and unfortunately made a huge mistake there :-( but i decided to leave it be: it was a learning moment!
i made yoyo's which i then embellished with the pearls from the necklace i wore on my weddingday :-) i love those kind of details!! a piece of a story inside a quilt :-)



hij hangt hier nog een beetje zielig op een kartonnen rol aan een verkeerd lintje...en de laatste versieringen zitten er nog niet op, maar hij nadert zijn eindpunt!! zal dit mijn eerste affo van 2013 worden?
we zullen zien.
eerst moet ik er nog mini-roosjes voor bestellen en een goeie stok vinden, want die rol kan natuurlijk niet eeuwig ;0)
en dan nog een mooi lint...of kant...om hem op te hangen...ergens!

he's hanging a bit pathetic here, on a cardboard roll and a wrong ribbon...and the final embellishments haven't been put on yet, but he is almost finished!!! shall this be my first finished object of 2013?
we shall see.
first i have to order the mini-roses and find the right stick, because that roll isn't for forever ;0)
and then a nice ribbon...or lace...to hang it with...somewhere!

tijd om weer aan de slag te gaan :-)
quilt ze!

time to get going again :-)
happy quilting!

ps: het zijn al 100 bloemen!!
ps: 100 flowers already!!

3 reacties:

Wilma Kuin zei

Mandjes en hexjes!! Smullen,....

Nu ga ik bij het linkje kijken,..

Marguerite zei

Oeps wat een boel te lezen zeg!! Het jaar is nog maar net begonnen en jij gaat als een tierelier aan de gang.
Ga zo even bij je linkje kijken. En je bloemen vind ik zo leuk, dat moet ik toch ook kunnen???????
Groetjes Marguerite

Annie Kingma zei

Mooie en leuke werkjes heb je.
Groetnis Annie