zondag 13 januari 2013 | By: Judith

Dancing Dollys, my style :-)

Eén van de dingen die ik zo leuk vind aan bloggen, is dat je bij anderen die je passie delen, kunt kijken hoe zij de dingen doen. Persoonlijk heb ik daar altijd veel aan. Soms zitten er net die tips tussen, die ik op dat moment nodig heb :-)

One of the things I like so much about blogging, is that you can take a look at others who share your passion how they do things. Personally i have a lot of help with that. Sometimes they have the tips that i was just needing at the time :-)

Dus leek het mij leuk om mijn manier van patchen/appliqueren te laten zien op mijn blog. Wie weet heeft iemand er iets aan :-)
Ik heb mijn manier van doen een beetje overal vandaan opgepikt. Veel heb ik ook mezelf aangeleerd, sommige dingen van een cursus, maar ook veel heb ik opgepikt van één van de meest geweldige mediums van dit tijdperk: youtube!!!
Groot fan ben ik van youtube :-)

So i thought it would be fun to show my way of patching/appliqué on my blog. Who knows, maybe i can be of help to someone :-)
I have picked up my way af going about things from everywhere, really. Much i've taught myself, some things from following workshops, but a lot i have picked up from the most wonderful medium of this era: youtube!!
I'm a huge fan of youtube :-)

vooruit, de eerste stap die ik heb genomen voor mijn Dollies:

Ik heb een mal van paternoplaat gemaakt. Deze heb ik op de goede kant van de stof overgetrokken met verdwijnstift.

On we go, the first step i took for my Dollys:

I made a template of see-through plastic (it's called paterno in Dutch...). then i've drawn it onto the right side of the fabric with water-erasable pen.


Deze manier heb ik opgepikt van een andere blog :-) Ik was namelijk eerst van plan alles met freezerpaper te doen, maar dit leek me toch veel beter!

This way i've seen on another blog :-) At first i had planned on doing it all with freezerpaper, but this seemed much better!

Vervolgens heb ik de zoompjes naar de achterkant gevouwen en vastgespeld.

Next i've basted all the seams to the backside.

En daarna heb ik het vastgeregen met een felle, contrasterende kleur draad. Zo heb ik een jurk, die ik makkelijk kan plaatsen en verplaatsen terwijl ik appliqueer.

And then i've sown it with a hard, contrasting colour thread. Now i have a dress i can easily place and replace while i'm appliqueing.

En zo kan ik weer een rij op mijn dansvloer laten dansen :-)

And so i van put another row of dancers on my dancefloor :-)

mijn manier is ook al door velen gedaan en er zijn velen die het weer heel anders doen. Dat is ook één van de leuke dingen van onze hobby: er zijn zoveel mogelijkheden :-)
Ik hoop, dat er misschien iemand is, die er iets aan heeft!

My way has been done by many before me and there are many who have a different way of doing things. That is another fun thing about our hobby: there are so many possibilities :-)
I hope, that there is someone, who has been helped by this!

Quilt ze!
Enjoy quilting!

3 reacties:

Marguerite zei

Wat leuk dat je laat zien hoe je dit doet. Ik ben nog maar een beginner dus nog een spons. Hoop dat ik alles kan onthouden.
Leuk hoor die dansende dames, nou ja de jurken dan.
Groetjes Marguerite

Dzjiedzjee zei

Het is sowieso leuk om te zien hoe enthousiast iemand kan schrijven over de dingen die hem/haar bezig houden! ;-)

Groetens!

quiltlodge gerda zei

Leuk zo'n blogje over hoe jij ze gemaakt hebt. Zag net ook jouw hexjes. Allemachtig daar valt mijn stapeltje wel heel erg bij in het niet. ( en ik was er nog wel zo trots op ;)
Je kleine quiltje aan die rol kan je toch mooi gebruiken voor dat Home nog wat project ? Dan heb je je eerste ruimte al benut. En last but surely not least .... Ik kom ook naar Goof in Sneek!!, joepie!!!!!