vrijdag 12 april 2013 | By: Judith

opruimen...

Cleaning up...

Tja, eens in de zoveel tijd moet je er toch aan geloven: opruimen! In dit geval was mijn stoffenkast het slachtoffer van mijn opruimwoede :0)
Kijk, zo ziet het er allemaal netjes en onschuldig uit:

Well, every now and then you just have to get to it: cleaning up! In this case my fabricstorage was the victim of my spring-cleaning-enthousiasm :0)
Look, now it looks all neat and innocent:

Het is eigenlijk de kledingkast van de babykamer, waar mijn man lang, lang, lang geleden sliep ( niet in de kast natuurlijk maar in het bijpassende wiegje haha). Mijn zoon heeft er ook van mogen genieten (hij is 9 jaar nu).
Dit is zo'n erfstuk, dat je graag wilt bewaren! Maar om er nu niets mee te doen...nee, dat is ook niets. Dan is het al gauw een enorme sta-in-de-weg.
Dus jaren geleden heb ik hem naar boven (de zolder is mijn naaiterrein) laten tillen en sindsdien is het de gelukkige bewaker van mijn stof-schatten :0)

It is actually the wardrobe that is part of the babyroom my husband lay in long, long, long ago (not in the wardrobe of course but in the matching crib haha). My son has occupied it too (he is 9 years old now).
This is an heirloom you just want to keep! But to do nothing with it....no. Then it will be in the way.
So, years ago i had it brought up ( since the attic is MY space) and ever since it has been the happy guard of all my fabric treasures :0)

Zo ziet het er nu uit:

This is how it looks now:

En ja, ik ben vergeten even een foto te maken van de chaos die erin heerste...Nu lijkt het alsof ik weinig stofjes heb OH NEE!!!
gelukkig ga ik morgen met moeders naar de Allerlaatste Trunkshow van Supergoof, hier in Sneek en daar staan TWEE winkeltjes: Dotty en Gelreboem stoffen :0) Tijd voor de hoognodige (dat bewijs is nu wel geleverd op foto) voorraad aanvullingen!

And yes, i have forgotten to take a picture of the chaos that was here before i cleaned up...Now it seems like i have a great shortage of fabrics OH NO!!!!
Thank heavens i'm going to the very last trunkshow of Supergoof right here in Sneek tomorrow with my mother. There will be TWO shops present: Dotty and Gelrebloem stoffen :0) Time for the (proved by photo) necessary stocking of lots of fabrics!

Als je dan zo aan het opruimen bent, dan kom je nog wel eens wat tegen. Ja van alles eigenlijk haha! Maar ook de lapjes van de lapjesruil. Daar had ik al snel voor besloten om er een klosje van te maken. Dus:
vanmiddag de linialen, potloden, scharen en schuurpapier er bij gepakt en de benodigde twee malletjes op maat gemaakt. Ik wilde geen stof weggooien, dus heb ik het strak uitgerekend en getekend :0)

When you are busy cleaning up, you come across things. Well, lots of things actually haha!
But i came across the fabrics of the fabricswap. I had quickly decided it would become a Klosjesquilt. So:
this afternoon i took out my rulers, pencils, scissors and sanding paper and made the two necessary templates. I don't want to throw away fabric so i've drawn it out to fit precisely :0)

En dan maak je een fout...

And then you make a mistake...

Ik had de maat van het vierkant niet goed uitgetekend, dus snel hersteld, wat gelukkig heel makkelijk te doen was, pfieuw!

I hadn't drawn the square right, so i mended that quickly, which was quit easy to do, pfieuw!

Nieuw vierkantje gemaakt en voíla: een kloppende klos :0)

Made a new square and Voíla: a perfect spool :0)

Zie, het past er precies op!

See, it fits perfectly!

En dan nog, last but not least: ik heb het Jeannetje gedubbeld en ze ligt er helemaal klaar voor om gequilt te worden!
Ze wordt een kussen. De hoeken vond ik zo wel weer eens anders en aangezien ik het binnenkussen ook zelf maak, kan ik het mooi aanpassen.

And then, last but not least: I've sandwiched Jeannetje and she is all ready to get quilted!
She will become a pillow. the corners i thoughted are a bit different like this and since i will be making the stuffed pillow for inside myself, i can adjust it just right.

Verder was ik nog met mijn blog bezig geweest, gezien het voor mezelf toch een soort archief is van alles waar ik mee bezig ben :0)
Er zijn twee pagina's bijgekomen: kijk maar eens bovenaan de pagina!

I have also been busy with my Blog, since it is sort of an archive for myself of everything i'm working on :0)
I've added two pages: just check the top of this page!

Happy quilting :-)

3 reacties:

Judith zei

Wat een keurige kast! Je hebt goed je best gedaan. heel veel plezier morgen op de trunkshow en shop ze!

Dzjiedzjee zei

Ik moet ook nodig wat kasten opruimen. Maar ja, dat bloggen hè..? Leuk maar het kost zeeën van tijd ;-)

Groeten van 11!
DzjieDzjee

Marguerite zei

Dat ziet er opgeruimd uit zeg!!
Ik heb ook al twee blokjes van de quilt van Jeannet gemaakt. Nou nu nog eentje, want ik had een foutje gemaakt en dat komt nog op mijn blog.
Die van jou wordt helemaal super.
Ennnn ik ga morgen ook naar Supergoof dus wie weet zien we elkaar nog. In ieder geval moet ik bij de winkeltjes langs, want mijn kast is veeeeeeeel leger dan die van jou.
Groetjes Marguerite